A házi feladatokkal kapcsolatos elvárások
- A házi feladat az iskolai oktató-nevelő munka szerves része, az önállóság, az önálló ismeretszerzés, az ismeretek megértésének és alkalmazásának, az akarat fejlesztésének fontos eszköze.
- A házi feladat lehetővé teszi a tanórán megértett ismeretanyag
- át,- illetve újragondolását;
- egyéni tempóban való bevésését, rögzítését;
- kiegészítését, gazdagítását;
- jártassággá, készséggé alakítását;
- felhasználását, gyakorlati alkalmazását.
- 3. A házi feladat szolgálhatja
- a folyamatos ismétlést;
- új ismeretek megértésének előkészítését, motiválását;
- ismert és ismeretlen kapcsolatának megteremtését;
- az elmélet és a gyakorlat összekapcsolását;
- a kreatív, alkotó gondolkodásra késztetést;
- a felelősségtudat kialakítását;
- szótárak, lexikonok, szakirodalom használatának gyakorlását;
- az önállóságra, önellenőrzésre, igényességre szoktatást.
A házi feladat mindig meghatározott célt szolgál, ennek a célnak kell elsősorban alárendelni.
- 4. Alapkövetelmény a házi feladattal kapcsolatosan
- mennyiségileg ne legyen sok, a tanuló életkorához igazodjon,
- ne legyen monoton, fárasztó,
- tartalmilag, minőségileg erőfeszítést követeljen,
- megoldható, teljesíthető legyen,
- érdeklődést ébresszen,
- ellenőrizhető, javítható, javíttatható legyen,
- visszajelzés értékű legyen a teljesítése,
- megtervezett legyen,
- feladására és javítására, javíttatására legyen elég idő,
- ne terhelje feleslegesen a tanulót, maradjon elég szabadideje,
- a hétvégére (ha pénteken és hétfőn is van ugyanaz az óra) kerülendő az írásbeli feladat adása,
- a szóbeli tananyag mennyisége és minősége szolgálja a tanuló ismereteinek gyarapodását,
- fejlessze a szóbeli kifejezőkészség, a kommunikációs képesség fejlődését,
- és soha ne váljon önmagáért való feladattá.