A házi feladatokkal kapcsolatos elvárások

A házi feladatokkal kapcsolatos elvárások

  1. A házi feladat az iskolai oktató-nevelő munka szerves része, az önállóság, az önálló ismeretszerzés, az ismeretek megértésének és alkalmazásának, az akarat fejlesztésének fontos eszköze.
  2. A házi feladat lehetővé teszi a tanórán megértett ismeretanyag
  • át,- illetve újragondolását;
  • egyéni tempóban való bevésését, rögzítését;
  • kiegészítését, gazdagítását;
  • jártassággá, készséggé alakítását;
  • felhasználását, gyakorlati alkalmazását.
  1. 3.     A házi feladat szolgálhatja
  1. a folyamatos ismétlést;
  2. új ismeretek megértésének előkészítését, motiválását;
  3. ismert és ismeretlen kapcsolatának megteremtését;
  4. az elmélet és a gyakorlat összekapcsolását;
  5. a kreatív, alkotó gondolkodásra késztetést;
  6. a felelősségtudat kialakítását;
  7. szótárak, lexikonok, szakirodalom használatának gyakorlását;
  8. az önállóságra, önellenőrzésre, igényességre szoktatást.

A házi feladat mindig meghatározott célt szolgál, ennek a célnak kell elsősorban alárendelni.

  1. 4.     Alapkövetelmény a házi feladattal kapcsolatosan
  1. mennyiségileg ne legyen sok, a tanuló életkorához igazodjon,
  2. ne legyen monoton, fárasztó,
  3. tartalmilag, minőségileg erőfeszítést követeljen,
  4. megoldható, teljesíthető legyen,
  5. érdeklődést ébresszen,
  6. ellenőrizhető, javítható, javíttatható legyen,
  7. visszajelzés értékű legyen a teljesítése,
  8. megtervezett legyen,
  9. feladására és javítására, javíttatására legyen elég idő,
  10. ne terhelje feleslegesen a tanulót, maradjon elég szabadideje,
  11. a hétvégére (ha pénteken és hétfőn is van ugyanaz az óra) kerülendő az írásbeli feladat adása,
  12. a szóbeli tananyag mennyisége és minősége szolgálja a tanuló ismereteinek gyarapodását,
  13. fejlessze a szóbeli kifejezőkészség, a kommunikációs képesség fejlődését,
  14. és soha ne váljon önmagáért való feladattá.