Határtalan élmények

2018. május 9-e és 12-e között 19 hetedik és nyolcadik osztályos tanuló utazott Horvátországba a Határtalanul! program keretében, magyar emlékek nyomában, a tápi iskola tanulóival együtt.

Az első nap megnéztük a Zrínyiek és a Frangepánok csáktornyai és varasdi várát, majd a zágrábi katedrális méretei előtt ámultunk. A károlyvárosi éjszaka után indultunk az Adriai-tenger irányába.

Zára középkori épületeit, templomait csodáltuk, és testközelbe kerültünk a tengerrel. A márványlépcsőkön ülve hallgattuk a híres tengeri orgona hangjait. A következő állomásunk Sibenik volt. A Szent Jakab-katedrális híres oroszlános kapuja előtt sok fénykép készült.

Trogir utcáit járva is a középkorban érezhettük magunkat. Hát még Splitben! Ott még jobban visszamentünk az időben, hiszen sok száz turistával együtt néztük meg Diocletianus palotáját. Klisben (Klissza) emelkedik az a vár, ahol Árpád-házi Szent Margit született.

Hajóval keltünk át a Brac-szigetre. Ebédre finom makrélát és csevapcsicsát kaptunk. A meglátogatott városok és épületek mind kapcsolódtak a történelmi múltunkhoz: Szent László, Könyves Kálmán és IV. Béla királyhoz, a Zrínyi és a Frangepán családokhoz. Megfigyelhettük és ámulattal néztük a magas és jobbára kopár hegyeket, a tagolt, sziklás tengerpartot. Volt, aki közelebbi kapcsolatba került tengeri élőlényekkel: belelépett egy tengeri sünbe. Fájdalmas ismerkedés volt! Megmártóztunk a tengerben is!

Az utolsó nap sem hagyott csoda nélkül bennünket! Várt ránk a Krka Nemzeti Park számtalan vízesése, változatos növény-és állatvilága és rengeteg lépcsője. Mindenhol kedvesen, szeretettel fogadtak bennünket. Az úton szövődött szerelmekkel, barátságokkal, szinte feldolgozhatatlan mennyiségű élménnyel tértünk haza